minimum www

forum poświęcone tematyce harcerskiego internetu
Analog_Br

Post autor: Analog_Br » 27 wrz 2004, 22:02

Co innego ustalić co może być na koncie, a co innego ustalić co na nim być musi, czyli wprowadzić minimum WWW. Zespół, który tylko wymaga nie jest nikomu potrzebny. Trzeba zaufać ludziom, którzy administrują stronami, bo są najczęściej najbardziej kompetentni ze swojego środowiska. Nie rozumiem jak można zacząć wymagać, sktoro większość stron leży pod względem aktualności i promocji. Zamiast metodą harcerską zachęcać do poprawienia jakości i wspierać indywidualny rozwój administratorów przez organizację kursów dokształcających zaczyna się określanie regulaminami zawartości minimalnej stron. A co jak ktoś się nie zastosuje? Hufiec straci stronę? Świetnie. Tylko kto na tym tak naprawdę straci? I skąd weźmie się nowy administrator, jak obecnemu odbierze się konto? Problem nieaktualności i kiepskiej jakości stron bierze się z:
- niedostrzegania potrzeby aktualizacji i poprawiania jakości zarówno przez administratorów, jak i przez KOMENDY
- braku umiejętności administratorów napisaniu, lub uruchomieniu gotowych narzedzi do szybkiego wprowadzania i aktualizowania danych
- słabego przepływu informacji między jednostkami ZHP, a administratorami stron tych jednostek

Dlatego wprowadzanie jakichkolwiek minimów zniechęci tylko tych, któzy chcą, ale sami nie dają rady.

Lepszym rozwiązaniem jest zawsze zachęcanie niż zmuszanie. Dlatego proponuję powrócić do pomysłu nagradzania najlepszych poprzez certifikat ZHP ON-LINE, czy jak tam go nazwać. Niech najlepsze strony będą nagradzane,m niech mają więcej miejsca do wykorzystania, niech administraotrzy będą chwaleni i wysyłani na kursy dokształcające. W ciągu kilku lat na pewno zaowocuje to bardziej niż opisywanie minimów stron.

Mi jako administratorowi nie jest potrzebna kolejna komórka w ZHP, która będzie ustalać kolejne przepisy, bariery i sprawiać kolejne problemy w pracy. Potrzebuję raczej kogoś, kto ułatwi mi pracę. Jak na razie regulamin minimum www sprawia wrażenie, jakby miał ułatwić pracę tylko zespołowi internetowemu, a przecież to zespół internetowy jest dla nas, a nie my dla zespołu.

kojot
Stały bywalec
Posty: 542
Rejestracja: 28 kwie 2002, 08:36
Lokalizacja: Hufiec Szczecin ZHP
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: kojot » 27 wrz 2004, 22:19

Analog_Br napisał:
Mi jako administratorowi nie jest potrzebna kolejna komórka w ZHP, która będzie ustalać kolejne przepisy, bariery i sprawiać kolejne problemy w pracy. Potrzebuję raczej kogoś, kto ułatwi mi pracę. Jak na razie regulamin minimum www sprawia wrażenie, jakby miał ułatwić pracę tylko zespołowi internetowemu, a przecież to zespół internetowy jest dla nas, a nie my dla zespołu.
Analog, Tobie w ogóle nic nie jest potrzebne.
Ktoś musi wyznaczyć poziom, do którego należy równać. Ktoś musi zadbać o to, żeby internet ZHP przestał być partyzantką, a stał się profesjonalnym medium promocji organizacji.
Patrząc na Twoje wypowiedzi świadczą o tym, że Twoje oczekiwania sprowadzają się do tego, że o każdej porze dnia i nocy ktoś z ZI odpowie na Twoje pytanie - najlepiej telefonicznie (tak abyś mógł zadzwonić na czyjś prywatny telefon).
Osoby, które wchodzą w skład ZI zajmują się internetem zawodowo i nie musisz nas uczuć tego jak wykorzystywać intenet i co jest potrzebne do tego, aby go uporządkować i podnieść ogólny poziom.
Tak się składa, że każda poważna organizacja, posiada coś co nazywa się z angielska Corporate Identity - dokument określający zasady stosowania znaków, nazwy, wyglądu stron i wiele innych. I ZHP będzie posiadało coś podobnego, po to, aby zmniejszyć ilość pytań i zapewnić wsparcie w budowaniu jednolitego wizerunku ZHP. A tego chyba nie zauważasz.
hm. Krzysztof Kujawski

19kldh
Stały bywalec
Posty: 3888
Rejestracja: 27 maja 2002, 09:19
imię i nazwisko: Czesław Przybytek
stopień instruktorski: hm
stopień harcerski: HR
Hufiec: Kraków-Krowodrza
Chorągiew: Krakowska
organizacja: ZHP
Kontakt:

Post autor: 19kldh » 28 wrz 2004, 05:32

kojot napisał:
Analog_Br napisał:
Mi jako administratorowi nie jest potrzebna kolejna komórka w ZHP, która będzie ustalać kolejne przepisy, bariery i sprawiać kolejne problemy w pracy. Potrzebuję raczej kogoś, kto ułatwi mi pracę. Jak na razie regulamin minimum www sprawia wrażenie, jakby miał ułatwić pracę tylko zespołowi internetowemu, a przecież to zespół internetowy jest dla nas, a nie my dla zespołu.
Analog, Tobie w ogóle nic nie jest potrzebne.
Ktoś musi wyznaczyć poziom, do którego należy równać. Ktoś musi zadbać o to, żeby internet ZHP przestał być partyzantką, a stał się profesjonalnym medium promocji organizacji.
(......)
Tak się składa, że każda poważna organizacja, posiada coś co nazywa się z angielska Corporate Identity - dokument określający zasady stosowania znaków, nazwy, wyglądu stron i wiele innych. I ZHP będzie posiadało coś podobnego, po to, aby zmniejszyć ilość pytań i zapewnić wsparcie w budowaniu jednolitego wizerunku ZHP.
Mam wrażenie że preferujesz "zewnętrzną" rolę internetu, a Analog, rolę "wewnętrzną".
A może by dało się znaleźć "złoty środek" ? ;-)
hm. Czesław Przybytek HR
http://19kldh.pl
tel. 519-160-185

Analog_Br

Post autor: Analog_Br » 28 wrz 2004, 18:46

Dobrze, że w ZI są specjaliści. Wiem, że są nie od dziś. Tylko dlaczego w takim razie ciągle jest tka źle jak jest? Nie trzeba być akurat specem od internetu, żeby zauważyć problemy z przepływem informacji w ZHP. Nie trzeba się znać na intenecie, żeby wiedzieć w jakiej sytuacji jest "statystyczny" administrator i jakie ma warunki pracy.

Podkreślam ciągle, że ZI nie może wymagać i zabieracie się od końca do sprawy. Standard można ustalić tylko wtedy, gdy już coś jest. A na razie nie ma niczego. Strony wydziałów GK są zupełnie niezależne i trudno szybko znaleźć to, czego się szuka, za to wielokrotnie można natrafić na te same informacje. Działa kilka stron chorągwi, reszta jest nieaktualna. Niewiele stron hufcowych spełnia swoją rolę.
I to wszystko nie dlatego, że nie ma standardu, a wszyscy na niego czekają. Nikt na niego nie czeka. Wprowadzenie minimum niczego tu nie zmieni. Minimum to możecie wprowadizć za dwa lata, o ile teraz zabierzecie się za wspieranie i szkolenie administratorów, a także kadry kierowniczej jednostek ZHP. Sami podkreślacie, że działacie społecznie, a administratorzy stron to niby nie? Oni chcą, ale nie potrafią. Jak im ustalicie minimum ponad ich dzisiejsze możliwości to zrezygnują i nie będzie już nikogo na ich miejsce. A jak teraz ich przeszkolicie i za dwa lata wprowadizcie minium, to ich umiejętności będą powyżej tej granicy i oni z chęcią się dopasują. Poza tym wreszcie będą widzieć sens tego, co zmieniają. A na razie podporządkują się tylko ci, którzy potrafią. Wielu z nich tylko dlatego, że tak im ktoś każe, a chcą dalej być administratorami.

Co innego praca z internetem, komputerami i planowaniem, a co innego praca z ludźmi.

dominik jan domin
Stały bywalec
Posty: 1640
Rejestracja: 23 wrz 2004, 16:47
Lokalizacja: Klerycki Krąg Harcerski WICEK
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: dominik jan domin » 29 wrz 2004, 10:55

Może się wypowiem:

1. Na ch... mi kurs HTMLa? Niechże ZI postawi CMS i moja robota ograniczać się będzie do określenia, który moduł ma być w którym miejscu na stronie - i do wrzucania treści. I jak widzę, do tego się ZI zabrał i mam nadzieję, że ten CMS będzie podstawą. Bez tego nie ma co wymagać aktualnych informacji: programiści nie są na etatach, a "dowodzący" w wydziałach czy KCh nie maja obowiązku znać HTML, PHP itd.

2. Uważam, że MUSI byc określone, co ma sie znaleźć na stronie, a czego być nie może. To jest potrzebne do jednolitego wyglądu i współdziałania - zwłaszcza, że admini komponenty bedą mieli podane "na tacy".

3. Przydałby się - może będzie, nie wiem - moduł do publikacji wieści z GK (czy innych stron) na innych stronach - taki news-flash jak w MamboOS. Wtedy np. hufca mojej chorągwi mogłyby wyświetlać ważne wieści z GK i właściwej KCh, a strona KSI - z ChKSI, szkół instruktorskich itp.

4. Denny przepływ informacji - jak dotąd - to wina KCh, KH i drużynowych. Jak na razie - GK jest tutaj liderem (pomijając nieliczne hufca, które trzymaja poziom - mój sie do nich nie zalicza - i też nie z powodu służb informacyjnych na ogół).
phm. Dominik Jan Domin HR

Klerycki Krąg Harcerski WICEK im. bł. ks. phm. Stefana Wincentego Frelichowskiego
Hufiec ZHP Toruń

Fedajkin
Site Admin
Posty: 1066
Rejestracja: 10 cze 2002, 12:32
Lokalizacja: 43 BSDH "BUKI"
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: Fedajkin » 29 wrz 2004, 11:33

Druhu druhu.... co to za słownictwo? Tak dla informacji, html nawet przy używaniu CMSów przydaje sie i to bardzo!
Czuwaj!
phm. Sergiusz Papuga
Wydział Systemów Informatycznych
HelpDesk ESHD

caesar
Stały bywalec
Posty: 562
Rejestracja: 01 cze 2004, 20:08
Lokalizacja: SH
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: caesar » 29 wrz 2004, 13:27

dominik jan domin napisał:
3. Przydałby się - może będzie, nie wiem - moduł do publikacji wieści z GK (czy innych stron) na innych stronach - taki news-flash jak w MamboOS. Wtedy np. hufca mojej chorągwi mogłyby wyświetlać ważne wieści z GK i właściwej KCh, a strona KSI - z ChKSI, szkół instruktorskich itp.
bedzie, pozniej
hm Marcin Wysmułek HR
www.wysmulek.pl

adrian
Użytkownik
Posty: 90
Rejestracja: 28 maja 2002, 11:17
Lokalizacja: Poczta Harcerska Szczecin II
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: adrian » 30 wrz 2004, 09:17

Analog_Br napisał:
Minimum to możecie wprowadizć za dwa lata, o ile teraz zabierzecie się za wspieranie i szkolenie administratorów, a także kadry kierowniczej jednostek ZHP. Jak im ustalicie minimum ponad ich dzisiejsze możliwości to zrezygnują i nie będzie już nikogo na ich miejsce. A jak teraz ich przeszkolicie i za dwa lata wprowadizcie minium, to ich umiejętności będą powyżej tej granicy i oni z chęcią się dopasują. Poza tym wreszcie będą widzieć sens tego, co zmieniają.
Robisz, Analog, z igły widły. Wygląda na to, że chyba nie czytałeś dokumentu "Minima stron www", tylko "Maxima stron www". Nie ma tam żadnych wymogów, które wymagałyby od administratora strony jakiejkolwiek wiedzy na temat HTML lub PHP. Powiem więcej - nie ma tam żadnych wymogów, które sprawiałyby trudność jakiemukolwiek instruktorowi, może poza wymogiem poprawnej pisowni (jak znam życie). Wszystko co jest tam napisane określa treść i formę stron, a nie jakieś niebotyczne warunki techniczne.

Dla mnie osobiście nie są to żadne wymogi. To są po prostu rzeczy oczywiste, stosowane na codzień. Myślę, że są to rzeczy oczywiste również dla każdego inteligentnego człowieka na poziomie. Nawet tytuł tego dokumentu jest właściwy: "Minima"!

Jeśli dobrze przeczytasz te "Minima", to zauważysz, że jeśli komuś sprawiają one problemy, to jest to raczej kwestia wyrobienia właściwej harcerskiej postawy, niż umiejętności programistycznych. To, aby młody człowiek, administrator strony, pisał czytelnie i zrozumiale, podpisywał się nazwiskiem, podawał pełne i konretne informacje, właściwie prezentował harcerskie symbole i zachował właściwą harcerzowi kulturę, to akurat ZADANIE DLA DRUŻYNOWYCH, a nie kwestia szkoleń organizowanych przez Zespół Internetu.

Idąc dalej tym tropem: uważam, że dobry administrator strony chorągwi czy hufca wcale nie musi mieć pojęcia o kwestiach technicznych, może sobie do tego dobrać współpracowników. On musi przede wszystkim mieć wizję jakie zadania powinna spełniać strona jego jednostki, i musi mieć pomysł, jak te zadania zrealizować, robiąc to w sposób możliwie najbardziej profesjonalny.
hm. Adrian Łaskarzewski
Poczta Harcerska Szczecin II
KSI Hufca Szczecin Pogodno

dominik jan domin
Stały bywalec
Posty: 1640
Rejestracja: 23 wrz 2004, 16:47
Lokalizacja: Klerycki Krąg Harcerski WICEK
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: dominik jan domin » 30 wrz 2004, 15:27

Fedajkin napisał:
Druhu druhu.... co to za słownictwo? Tak dla informacji, html nawet przy używaniu CMSów przydaje sie i to bardzo!
A gdzie ja coś napisałem brzydkiego??

HTML jest potrzebny przy stawianiui projektowaniu CMSów. A przy uzytkowaniu - NIE. To jest idea CMS. Aby użytkownik, wrzucający informacje, nie musiał nawet wiedzieć, ze os takiego jak HTML i PHP istnieje.

Przynajmniej tak działa MamboOS, na którym moja drużyna (http://www.trygryfi.harc.pl) ma stronę - i mam nadzieję, że tak bedzie działać CMS ZHP. I jak widze, nadzieja nie jest pozbawiona podstaw.

Z mojej strony: Szacunek dla ZI!
phm. Dominik Jan Domin HR

Klerycki Krąg Harcerski WICEK im. bł. ks. phm. Stefana Wincentego Frelichowskiego
Hufiec ZHP Toruń

sikor
Stały bywalec
Posty: 3461
Rejestracja: 13 sty 2004, 17:56
imię i nazwisko: Janusz Sikorski
stopień instruktorski: hm
stopień harcerski: HR
Lokalizacja: Polska
Hufiec: Ziemi Tyskiej
Chorągiew: Śląska
organizacja: ZHP
Kontakt:

Post autor: sikor » 30 wrz 2004, 19:39

dominik jan domin napisał:
1. Na ch... mi kurs HTMLa?
Ładne to to nie jest :(

Jak ostatnio usłyszałem od jednego z Gigantów języka polskiego: "nawet używanie zamiennika nic nie zmienia".
hm. Janusz Sikorski HR
Redaktor Naczelny czasopisma "Harcerz Rzeczypospolitej"
lesni.pl hr.bci.pl
Przewodniczący ŚKPW

dominik jan domin
Stały bywalec
Posty: 1640
Rejestracja: 23 wrz 2004, 16:47
Lokalizacja: Klerycki Krąg Harcerski WICEK
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: dominik jan domin » 01 paź 2004, 11:12

A ja z kolei słyszałem takie pojęcie jak eufemizm. A zamienniki po to jest, aby nie używać niewłaściwych wyrazów, gdy trzeba cos wyrazić dosadnie.

Bo wciskanie na forum, że kursy HTMLa i PHP czy czegoś takiego sa niezbedne - to wielkie nieporozumienie. I nieznajomość obecnych standardów internetowych w tej dziedzinie. W takich zastosowaniach, jak nasze - kłania się system CMS. I to jest wprowadzane przez ZI.
phm. Dominik Jan Domin HR

Klerycki Krąg Harcerski WICEK im. bł. ks. phm. Stefana Wincentego Frelichowskiego
Hufiec ZHP Toruń

harry
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 04 maja 2004, 12:13
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: harry » 03 paź 2004, 19:01

Święta racja :) Wydaje mi się, że bardziej istotne jest to, aby osoby redagujące poszczególne serwisy zadbały o merytoryczną treść stron, o to, aby informacje zawarte na nich była aktualne i odpowiednio dobrane, o to aby nie dochodziło do sytuacji, jak linki prowadzące w dziwne miejsca na angielskiej wersji strony www.zhp.org.pl. Oczywiście, jeżeli ktoś jest ambitny, będzie chciał zrozumieć zasady na jakich działa CMS, to pogrzebie w necie, aby zanleźć informacje o PHP, MySQL itd.

phm. Arkadiusz Kulewicz
Hufiec Braniewo

sigma
Stały bywalec
Posty: 552
Rejestracja: 28 gru 2003, 21:47
Lokalizacja: Bielawski KI
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: sigma » 10 paź 2004, 16:11

hm.. moim zdaniem to dobrze że pojawi się jakiś wyznacznik tego co powinno się znaleźć na stronie. osobiście zajmuję się 3 stronami "harcerskimi" i jestem samoukiem. może nie potrafie wszystkiego napisać i często korzystam z gotowych komponentów, i dlatego uważam też że jeśli mówimy o jakiejś standaryzacji harcerskiego internetu i zwiększeniu bezpieczeństwa na serwerach to powinno się też udostępnić część komponentów uznanych za bezpieczne (mówię tutaj o skryptach w PHP, MySQl etc.). nie mówię tego dlatego że jestem leniwy i nie chce mi się samemu czegoś napiać, ale nie każdy zna w pełni wszystkie języki programowania i mają czas na nauczenie się ich. natomiast jeśli chodzi o analoga to sądzę że poruszył kilka spraw dość istotnych a mianowicie szkolenia PR. i nie chodzi tutaj o stworzenie kolejnej instrukcji nakazującej wprowadzenie takiej funkcji jak osoba od PR, bo skończy się tym że będą to osoby nie mające totalnie pojęcia co oznacza nawet ten skrót, tak niestety jest w moim hufcu. zaś szkolenia dla adminów... to kwestia już komend, które dla podniesienia jakości swoich serwisów powinny w swoim zakresie szkolić administratorów, ale o tym też nie wiedzą. osobiście też jestem za tym aby związkowy CMS też z czasem był podany niżej i nie mówie tutaj o udostępnieniu baz, tylko o przekazaniu zkompilowanego oprogramowania lub choć uznanych za bezpieczne i dobre, skladników. sądze że dobrym pomysłem jest też stworzenie jakiejś bazy administratorów, co by było wiadomo kto jakim serwisem się zajmuje. to też powinno rozwiązać problem z autoryzacją i przepływem informacji. osobiście nie mam zbyt wiele czasu na codzinne zaglądanie na serwisy zhp i szukanie tam informacji dotyczących internetu i związanych z nim spraw. dostając taką informację mailem mam okazje odrazu się z tym zaznajomić.
hm. Krzysiek Wojtas HR
Hufiec Ziemi Dzierżoniowskiej | Zespół Harcerski Chorągwi Dolnoślaskiej
www.dzierzoniow.zhp.pl | www.harcerski.dolnoslaska.zhp.pl

caesar
Stały bywalec
Posty: 562
Rejestracja: 01 cze 2004, 20:08
Lokalizacja: SH
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: caesar » 10 paź 2004, 17:09

sigma napisał:
dostając taką informację mailem mam okazje odrazu się z tym zaznajomić.
jaka 'taka informacje'?
hm Marcin Wysmułek HR
www.wysmulek.pl

sigma
Stały bywalec
Posty: 552
Rejestracja: 28 gru 2003, 21:47
Lokalizacja: Bielawski KI
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: sigma » 13 paź 2004, 13:46

chodzilo mi o informacje dotyczace stron, bledow, zmian, informacji dotyczacych dzialania serwerow, przerw w dzialaniu serwerow, etc. glownie informajci technicznych. no i oczywisice dotyczacych wprowadzanie minimow i otwierania nowych mozliwosci .
hm. Krzysiek Wojtas HR
Hufiec Ziemi Dzierżoniowskiej | Zespół Harcerski Chorągwi Dolnoślaskiej
www.dzierzoniow.zhp.pl | www.harcerski.dolnoslaska.zhp.pl

Zablokowany
nowoczesne kuchnie warszawa

Wróć do „Harcerski Internet”