SAS 2006?

forum drużyn Harcerskiej Służby Porządkowej, Harcerskiej Służby Granicznej i Harcerskiej Służby Ruchu Drogowego hsp.zhp.pl
mleco
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 24 gru 2003, 14:39
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: mleco » 28 lut 2006, 23:35

Czuwajcie druhny i druhowie! Czy jest już wiadomo coś o tegorocznym obozie?? Pozdrawiam
ćwik Marcin Nowak
Hufiec Jastrzębie Zdrój

ojciec
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 09 wrz 2004, 15:46
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: ojciec » 12 mar 2006, 22:18

z szacunkiem, a kto go zrobi,??? raz juz ktos probowal to go skasowali jedna decyzja ?:(
kiedy inspektorat sie rozpada i niewiele robi, no chyba ze znajdzie sie ktos odwazny (moze nie wiem):(
niestety zamiast sie zebrac w kupe i cos robic to dzieje sie wrecz odwrotnie, kto winien, w zasadzie to chyba wszyscy po trochu,:(
ale jak cos ciekawego sie dzieje u was to dajcie znac:)
pozdrawiam
hm Marek Krawiel
Szczep "BASTION"
Hufiec Suwałki

grabek
Starszy użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: 30 gru 2003, 13:40
Lokalizacja: 9 ADSH Effata
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: grabek » 26 mar 2006, 14:31

Skąd ta nagła niechęć do inspektoratu? Z tego co pamiętam to druh też tam działał. Może zamiast wieszać psy zajmiemy się czynami :cool: Tak na marginesie dodam, że na początku stycznia dotarły do mnie mocno nieoficjalną drogą informacje na temat nowej jakości pracy i planów inspektoratu (chorągwianego). Niestetu już się marzec kończy, a nie słychać o realizacji tych planów :(

ojciec
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 09 wrz 2004, 15:46
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: ojciec » 27 mar 2006, 23:14

owszem dzialalem, ale juz dawno mnie tam nie ma, bo komos to nie odpowiadalo.
ja sam niewiele zdzialam, pare razy probowalem ale zostalo bez odpowiedzi.
tez bym chcial aby wiecej sie dzialo, a nie tylko zostawaly same plany,
jest jak jest, moze bedzie lepiej
hm Marek Krawiel
Szczep "BASTION"
Hufiec Suwałki

Sławek308
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 30 lis 2003, 15:29
Lokalizacja: 308 KDSH "Legion"
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: Sławek308 » 30 mar 2006, 20:17

Ach ojcze, ojcze. Słuchaj:

To Ty w tamtym roku miałeś być szefem SAS-u i nie ukrywajmy tego. Organizacja nie powiodła sie dlatego że ktoś wydał złe decyzje tylko że druh nie potrafił sie za to wziąc. To był duży cios dla inspektoratu, bo uwierzył że podlaskie i druh coś zrobi, ale niestety zawiódł się. W sumie czemu się dziwić jeśli na 2 tygodnie przed SAS-em do GK nie wpłynął nawet preliminarz imprezy, choć organizatorzy zarzekali sie że "dadzą radę". No cóż....

A co do dalszych działań inspektoratu:

W listopadzie odbył sie ogólnopolski zlot HSP/HSG/HSRD i wypadł całkiem nieźle

Ostatnio był kurs HSP w któym brali udział harcerze z Krakowa, Warszawy i Jastrzębiej Góry.

Inspektorat został zaproszony na służbe do międzynarodowego HSP podczas jamboree krajów środkowej europy ORBIS 2006 . Jedzie tam od nas 50 ludzi

Poza tym drużyny HSP, HSG i HSRD biora czynny udział w różnorodnych akcjach i imprezach jako służby pomocnicze. Widac ich i słychać :) A to nie koniec bo na rocznice śmierci Papieża jest co robić i na BS również :)

Pozdrawiam i troche więcej optymizmu

jeszcze jedno: w sprawach inspektoratu i jego pracy niech wypowiadają sie może osoby które jeszcze w tym siedzą, a nie odsuneły się od pracy jeszcze przed wakacjami. Trudno wyrażać opinie o czymś o czym się już nic nie wie. Pozdrawiam
drużynowy
308 KDSH "Legion"

orcus
Stały bywalec
Posty: 1240
Rejestracja: 18 cze 2004, 23:08
Lokalizacja: 1 SDH Bastion
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: orcus » 31 mar 2006, 10:13

Sławek308 pisze:Ach ojcze, ojcze. Słuchaj:

To Ty w tamtym roku miałeś być szefem SAS-u i nie ukrywajmy tego. Organizacja nie powiodła sie dlatego że ktoś wydał złe decyzje tylko że druh nie potrafił sie za to wziąc. To był duży cios dla inspektoratu, bo uwierzył że podlaskie i druh coś zrobi, ale niestety zawiódł się. W sumie czemu się dziwić jeśli na 2 tygodnie przed SAS-em do GK nie wpłynął nawet preliminarz imprezy, choć organizatorzy zarzekali sie że "dadzą radę". No cóż....
Widzisz nie do konca znasz sytuacje. Nie bylo Cie tam i nie wiesz dokladnie co sie dzialo. To nie miejsce i czas zeby sie o tym rozpisywac.
Sławek308 pisze:Inspektorat został zaproszony na służbe do międzynarodowego HSP podczas jamboree krajów środkowej europy ORBIS 2006 . Jedzie tam od nas 50 ludzi
Jedziecie tam bez jednolitych przepisow dotyczacych HSP zatwierdoznych przez RN nie mowiac o przepisach panstwowych? Ja przy nastawieniu ministra Dorna nie ryzykowalbym tego.
Sławek308 pisze:Poza tym drużyny HSP, HSG i HSRD biora czynny udział w różnorodnych akcjach i imprezach jako służby pomocnicze. Widac ich i słychać :) A to nie koniec bo na rocznice śmierci Papieża jest co robić i na BS również :)
I bardzo dobrze tylko IMHO brak jest supportu z gory i przepisow. Bez tego nie mozna dzialac a w listopadzie ktoregos roku slyszelismy razem ze przepisy juz czekaja na akceptacje RN.
Sławek308 pisze:jeszcze jedno: w sprawach inspektoratu i jego pracy niech wypowiadają sie może osoby które jeszcze w tym siedzą, a nie odsuneły się od pracy jeszcze przed wakacjami. Trudno wyrażać opinie o czymś o czym się już nic nie wie.
Masz racje nic nie wiemy ale to nie my "odsunelismy sie". Wiec jesli inpektorat Was wspiera to chwala mu za to.

Ja personalnie odsunelem sie od HSP bo zwyczajnie nie mam w tym roku czasu a po tym wszystkim co dzieje sie w hufcu, choragwi i GK chyba juz nie mam ochoty wracac.
Ostatnio zmieniony 31 mar 2006, 10:14 przez orcus, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
orcus

.: Linux is like a wigwam - no gates, no windows and Apache inside :.

grabek
Starszy użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: 30 gru 2003, 13:40
Lokalizacja: 9 ADSH Effata
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: grabek » 01 kwie 2006, 08:55

orcus pisze:Jedziecie tam bez jednolitych przepisow dotyczacych HSP zatwierdoznych przez RN nie mowiac o przepisach panstwowych? Ja przy nastawieniu ministra Dorna nie ryzykowalbym tego.
Oj tak... Panowie Dorn i Wasserman zamkną nas wszystkich, a minister Ziobro załatwi po 25 lat dla każdego :D
orcus pisze:po tym wszystkim co dzieje sie w (...), choragwi i GK chyba juz nie mam ochoty wracac.
Też się nad tym zastanawiałem... :/
Przepisy... Cóż, one są jak Nessie, każdy mówi, nikt nie widział. Chyba od 2 lat obiecywane jest wprowadzenie regulacji i na obietnicach się kończy. Kiedyś na użytek konferencji w Koszalinie powstał zespół wytycznych autorstwa dh Pietraszczyka i jak narazie na nich się opieram.

orcus
Stały bywalec
Posty: 1240
Rejestracja: 18 cze 2004, 23:08
Lokalizacja: 1 SDH Bastion
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: orcus » 01 kwie 2006, 09:06

grabek pisze:
orcus pisze:po tym wszystkim co dzieje sie w (...), choragwi i GK chyba juz nie mam ochoty wracac.
Też się nad tym zastanawiałem... :/
Przepisy... Cóż, one są jak Nessie, każdy mówi, nikt nie widział. Chyba od 2 lat obiecywane jest wprowadzenie regulacji i na obietnicach się kończy. Kiedyś na użytek konferencji w Koszalinie powstał zespół wytycznych autorstwa dh Pietraszczyka i jak narazie na nich się opieram.
Alez grabku - Wydzial Specjalnosci nie moze sam okreslac zadnych przepisow wewnatrzzwiazkowych a co dopiero jeden z inpektoratow. W ZHP jest tak ze kazdy przepis musi przejsc przez rece RN. Poza tym kazdy z nich _musi_ byc zgodny z polskim prawem a to nie pozostawia wiele miejsca dla Sluzb Porzadkowych. Nie jestesmy ani ochroniarzami, ani detektywami. Jestesmy w swietle prawa zwyklymi cywilami chyba ze mamy uklad jeden harcerz-jeden policjant i papierki na "osoby przybrane".

Zjazd ZHP postawil przed GK wyzwanie - przygotowanie ustawy o harcerstwie. Jesli jak pisze Slawek inspektorat dziala to tu ma bardzo duze pole do popisu, bo moze ona wprowadzic uprawnieia dla HSP, ktore beda mialy wieksza range niz zapisy inych ustaw.

ALe do tego jeszcze potrzebujemy wewnetrznego mechanizmu weryfikacji ludzi(cos jak to co nazywane bylo bodajze odznakami HSP bylo calkiem niezle). I szkoleniowcow ktorzy maja doswiadczenie w szkoleniu ochroniarzy czy BORu. Nie mowie tu o rozpedzaniu jakis zadym czy czyms podobnym ale o podstawowych rzeczach - co wolno czego nie. Oczywiscie w swietle tej nowej ustawy...
Pozdrawiam
orcus

.: Linux is like a wigwam - no gates, no windows and Apache inside :.

19kldh
Stały bywalec
Posty: 3888
Rejestracja: 27 maja 2002, 09:19
imię i nazwisko: Czesław Przybytek
stopień instruktorski: hm
stopień harcerski: HR
Hufiec: Kraków-Krowodrza
Chorągiew: Krakowska
organizacja: ZHP
Kontakt:

Post autor: 19kldh » 01 kwie 2006, 12:03

orcus pisze:
grabek pisze:Przepisy... Cóż, one są jak Nessie, każdy mówi, nikt nie widział. Chyba od 2 lat obiecywane jest wprowadzenie regulacji i na obietnicach się kończy. Kiedyś na użytek konferencji w Koszalinie powstał zespół wytycznych autorstwa dh Pietraszczyka i jak narazie na nich się opieram.
Alez grabku - Wydzial Specjalnosci nie moze sam okreslac zadnych przepisow wewnatrzzwiazkowych a co dopiero jeden z inpektoratow. W ZHP jest tak ze kazdy przepis musi przejsc przez rece RN. Poza tym kazdy z nich _musi_ byc zgodny z polskim prawem a to nie pozostawia wiele miejsca dla Sluzb Porzadkowych. Nie jestesmy ani ochroniarzami, ani detektywami. Jestesmy w swietle prawa zwyklymi cywilami chyba ze mamy uklad jeden harcerz-jeden policjant i papierki na "osoby przybrane".
Mogę dostać te "wytyczne" ? ( dokumenty@zhp.pl )
Czyżby dh Pietraszczyk opracował je niezgodnie z przepisami państwowymi ?

W ZHP większość przepisów organizacyjnych jest w gestii GK ZHP a nie RN.

Nie znam zakresu tych "wytycznych" ale zgodnie z "Zasadami pracy specjalności harcerskich" :
5.3 Szczegółowe kryteria poszczególnych specjalności określają inspektoraty specjalnościowe przy akceptacji kierownika Wydziału Specjalności GK ZHP. O ile inspektorat nie funkcjonuje kryteria określa Wydział Specjalności GK ZHP. Szczegółowe kryteria poszczególnych specjalności podlegają ogłoszeniu w rozkazie Naczelnika ZHP.
hm. Czesław Przybytek HR
http://19kldh.pl
tel. 519-160-185

orcus
Stały bywalec
Posty: 1240
Rejestracja: 18 cze 2004, 23:08
Lokalizacja: 1 SDH Bastion
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: orcus » 01 kwie 2006, 13:42

19kldh pisze:Mogę dostać te "wytyczne" ? ( dokumenty@zhp.pl )
Czyżby dh Pietraszczyk opracował je niezgodnie z przepisami państwowymi ?
Mam nadzieje ze az tak zle nie jest. Ale cywil wobec cywila ma w polsce male prawa. Nawet jesli nosi mundur czy nawet zapowiadane odzanki HSP.

Nie znam az tak dobrze przepisow panstwowych aby to oceniac, ale wiem ze
niestety chcac nadac HSP uprawnieia chociazby do zarzadania dowodu tozsamosci osoby przebywajacej na terenie obozu ktora nie jest jego uczestnikiem musielibysmy zmienic prawo panstwowe. Nie mowiac juz o zatrzymaniu takiej osoby do przybycia policji, chyba ze zlapalismy ja podczas popelniaia przestepstwa ale wtedy tez mamy ogranicznnone pole manewru.

Slyszac o niektorych dzialaniach inspektoratu kilka razy mialem wrazenie ze niektorzy nie maja do konca swiadomosci obowiazujacego w Polsce prawa. Chociazby "prosze wyciagnac zawartosc torebki".
19kldh pisze:W ZHP większość przepisów organizacyjnych jest w gestii GK ZHP a nie RN.
Nie znam zakresu tych "wytycznych" ale zgodnie z "Zasadami pracy specjalności harcerskich" :
5.3 Szczegółowe kryteria poszczególnych specjalności określają inspektoraty specjalnościowe przy akceptacji kierownika Wydziału Specjalności GK ZHP. O ile inspektorat nie funkcjonuje kryteria określa Wydział Specjalności GK ZHP. Szczegółowe kryteria poszczególnych specjalności podlegają ogłoszeniu w rozkazie Naczelnika ZHP.
smiem twierdzic ze wytyczne co do dzialania HSP na terenach obozow to nie to samo co kryteria druzyny specjalnosciowej.

Wprowadzenie "odznak HSP" czy "regulaminu sluzby HSP" nadajaceych szersze prawa osobom pelniacym sluzbe IMHO jest w gestii RN bo powino byc przepisem wewnatrzzwiazkowym dotyczacym _wszystkich_ obozow i wszystkich osob bedacych HSP a nie tylko druzyn o tekiej specjalnosci.
Pozdrawiam
orcus

.: Linux is like a wigwam - no gates, no windows and Apache inside :.

grabek
Starszy użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: 30 gru 2003, 13:40
Lokalizacja: 9 ADSH Effata
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: grabek » 01 kwie 2006, 14:28

orcus pisze:Alez grabku - Wydzial Specjalnosci nie moze sam okreslac zadnych przepisow wewnatrzzwiazkowych a co dopiero jeden z inpektoratow. W ZHP jest tak ze kazdy przepis musi przejsc przez rece RN. Poza tym kazdy z nich _musi_ byc zgodny z polskim prawem a to nie pozostawia wiele miejsca dla Sluzb Porzadkowych. Nie jestesmy ani ochroniarzami, ani detektywami. Jestesmy w swietle prawa zwyklymi cywilami chyba ze mamy uklad jeden harcerz-jeden policjant i papierki na "osoby przybrane".
Mistrzu, w któym miejscu napisałem, że wydział ma mi określić przepisy wewnątrzzwiązkowe? Moim zdaniem on je powinien opracować przy udziale fachowowców i przesdstawić czynnikom wyższym celem akceptacji. Działania takowe były rozpoczęte (choćby szkolenie w Warszawie i rozmowa z sędziną), ale "końca nie widać" jak mówi Szymon Majewski ;) Jesteśmy cywilami jakby nie patrzeć, żadne papierki i układy, bo w najlepszym przypadku skończy się to PW dla funkcjonariusza, który na to zezwolił.
orcus pisze:Zjazd ZHP postawil przed GK wyzwanie - przygotowanie ustawy o harcerstwie. Jesli jak pisze Slawek inspektorat dziala to tu ma bardzo duze pole do popisu, bo moze ona wprowadzic uprawnieia dla HSP, ktore beda mialy wieksza range niz zapisy inych ustaw.
Nie licz na to, że HSP będzie miało umocowanie prawne w ustawie i jakieś uprawnienia z tego tytułu.
orcus pisze:ALe do tego jeszcze potrzebujemy wewnetrznego mechanizmu weryfikacji ludzi(cos jak to co nazywane bylo bodajze odznakami HSP bylo calkiem niezle). I szkoleniowcow ktorzy maja doswiadczenie w szkoleniu ochroniarzy czy BORu. Nie mowie tu o rozpedzaniu jakis zadym czy czyms podobnym ale o podstawowych rzeczach - co wolno czego nie. Oczywiscie w swietle tej nowej ustawy...
System weryfikacji jak najbardziej, bo specjalność jest dość specyficzna. Szkoleniowcy BOR-u? Bez przesady... W jakim zakresie HSP potrzebuje wiedzy z zakresu konwojowania lub ochrony fizycznej osób?
19kldh pisze:Mogę dostać te "wytyczne" ? ( dokumenty@zhp.pl )
Czyżby dh Pietraszczyk opracował je niezgodnie z przepisami państwowymi ?
Trochę na wyrost nazwałem to "wytycznymi". W zasadzie to był projekt założeń funkcjonowania dla specjalności HSP/HSG wraz z przykladami wykonywanych zadań. Zaręczam, że nie było tam nic niezgodnego z polskim prawodawstwem. Najszybciej można to dostać u samego autora. Ja mogę tego poszukać dopiero gdy bedę w domu, czyli za około 3 tygodnie.
orcus pisze:Mam nadzieje ze az tak zle nie jest. Ale cywil wobec cywila ma w polsce male prawa. Nawet jesli nosi mundur czy nawet zapowiadane odzanki HSP.
Dokładnie, harcerz w rozumieniu prawa jest takim samym cywilem jak obywatel Kowalski.

orcus pisze:Nie znam az tak dobrze przepisow panstwowych aby to oceniac, ale wiem ze
niestety chcac nadac HSP uprawnieia chociazby do zarzadania dowodu tozsamosci osoby przebywajacej na terenie obozu ktora nie jest jego uczestnikiem musielibysmy zmienic prawo panstwowe. Nie mowiac juz o zatrzymaniu takiej osoby do przybycia policji, chyba ze zlapalismy ja podczas popelniaia przestepstwa ale wtedy tez mamy ogranicznnone pole manewru.
Takiej zmiany w prawie nie będzie. Jeśli masz harcerza, który jest licencjonowanym ochroniarzem lub funkcjonariuszem to po kłopocie, jeśli nie to nikogo nie wylegitymujesz. Poza tym w takim wypadku (przebywania na terenie obozu osoby do tego nieuprawnionej) podejmuję sie inne działania niż legitymowanie. W przypadku popełnienia czynu niedozwolonego pozostaje ujęcie obywatelskie.
orcus pisze:Wprowadzenie "odznak HSP" czy "regulaminu sluzby HSP" nadajaceych szersze prawa osobom pelniacym sluzbe IMHO jest w gestii RN bo powino byc przepisem wewnatrzzwiazkowym dotyczacym _wszystkich_ obozow i wszystkich osob bedacych HSP a nie tylko druzyn o tekiej specjalnosci.
Tu Cię nie rozumiem. Na czym miałyby polegać te szersze prawa ?
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2006, 14:29 przez grabek, łącznie zmieniany 1 raz.

19kldh
Stały bywalec
Posty: 3888
Rejestracja: 27 maja 2002, 09:19
imię i nazwisko: Czesław Przybytek
stopień instruktorski: hm
stopień harcerski: HR
Hufiec: Kraków-Krowodrza
Chorągiew: Krakowska
organizacja: ZHP
Kontakt:

Post autor: 19kldh » 01 kwie 2006, 15:33

orcus pisze:
19kldh pisze:W ZHP większość przepisów organizacyjnych jest w gestii GK ZHP a nie RN.
Nie znam zakresu tych "wytycznych" ale zgodnie z "Zasadami pracy specjalności harcerskich" :
5.3 Szczegółowe kryteria poszczególnych specjalności określają inspektoraty specjalnościowe przy akceptacji kierownika Wydziału Specjalności GK ZHP. O ile inspektorat nie funkcjonuje kryteria określa Wydział Specjalności GK ZHP. Szczegółowe kryteria poszczególnych specjalności podlegają ogłoszeniu w rozkazie Naczelnika ZHP.
smiem twierdzic ze wytyczne co do dzialania HSP na terenach obozow to nie to samo co kryteria druzyny specjalnosciowej.
"Szczegółowe kryteria poszczególnych specjalności" to nie to samo co "kryteria druzyny specjalnosciowej".
hm. Czesław Przybytek HR
http://19kldh.pl
tel. 519-160-185

orcus
Stały bywalec
Posty: 1240
Rejestracja: 18 cze 2004, 23:08
Lokalizacja: 1 SDH Bastion
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: orcus » 01 kwie 2006, 16:37

grabek pisze:Tu Cię nie rozumiem. Na czym miałyby polegać te szersze prawa ?
"Regulamin sluzby wartowniczej" jest juz chyba troche nieswiezy. Mozanbyloby go troche rozbudowac. Okreslic dokladnie to co robis sie przed kazdym obozem na ktorym ma byc HSP. Okreslic zadania, stworzyc pewien system w ktory wpisywaloby sie HSP.
19kldh pisze:"Szczegółowe kryteria poszczególnych specjalności" to nie to samo co "kryteria druzyny specjalnosciowej".
Zaraz- to nie jest to samo tylko zawezone do jednej specjalnosci? Myslalem ze wlsnie chodzi o to. Jesli nie to prosze o wyjasnieie co do tego przepisu, zwlaszcza ze wydajesz mi sie do tego najlepsza osoba:>
Pozdrawiam
orcus

.: Linux is like a wigwam - no gates, no windows and Apache inside :.

grabek
Starszy użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: 30 gru 2003, 13:40
Lokalizacja: 9 ADSH Effata
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: grabek » 01 kwie 2006, 16:43

Teraz już rozumiem :)

19kldh
Stały bywalec
Posty: 3888
Rejestracja: 27 maja 2002, 09:19
imię i nazwisko: Czesław Przybytek
stopień instruktorski: hm
stopień harcerski: HR
Hufiec: Kraków-Krowodrza
Chorągiew: Krakowska
organizacja: ZHP
Kontakt:

Post autor: 19kldh » 01 kwie 2006, 16:59

orcus pisze:
19kldh pisze:"Szczegółowe kryteria poszczególnych specjalności" to nie to samo co "kryteria druzyny specjalnosciowej".
Zaraz- to nie jest to samo tylko zawezone do jednej specjalnosci? Myslalem ze wlsnie chodzi o to.
Raczej "rozszerzone".
"Kryteria drużyny" to tylko 10 punktów (2.1-2.10) w "Zasadach pracy specjalności harcerskich"
http://specjalnosci.zhp.pl/index.php?do ... =0029,0032
zaś przykładem "szczegółowych kryteriów" danej specjalności może być np. to:
http://www.lotnictwo.specjalnosci.zhp.p ... =0038,0002
(plus załączniki)
hm. Czesław Przybytek HR
http://19kldh.pl
tel. 519-160-185

Zablokowany
nowoczesne kuchnie warszawa

Wróć do „HSG/HSRD/HSP”